- Domov
- Verouk
- Oznanila »
- Duhovno »
- Božja beseda za vsak dan
- Kratko razmišljanje ob dnevni Božji besedi
- Beseda o Besedi
- Sveto pismo na internetu
- Molitev
- Jutranja molitev
- Dnevna molitev
- Eksamen - molitveni pregled dneva
- Zakramenti
- Cerkveno leto
- Korak bližje
- Katekizem Katoliške Cerkve
- Pridi in poglej - pastoralni portal
- Katoliška Cerkev v Sloveniji
- Skupine »
- Žup. utrip »
- Cerkve »
- Zgod.
Avtor: arhiv, datum 7. 10. 2011 00:00:00
-28. navadna nedelja - leto a
Ti pa se niso zmenili, temveč so odšli Mt 22, 5
Pripovedovalca prilike, ki smo jo srečali v današnjem evangeliju, ne zanima ne pripravljanje gostije, ne njen potek in ne, kaj je ta človek čutil do gostov, ki so zamenjali povabljene. Bistvo pripovedi je poudarek, da so povabljeni na svatbo odklonili povabilo ter da se je gostitelj razjezil in jih izključil.
S tem je naredil prostor drugim. Če to situacijo postavimo v Jezusovo okolje, ima predmet svojo primerjavo v stalnem spopadu med Jezusom, ki oznanja kraljestvo, in njegovimi nasprotniki: judovskimi voditelji, ki v svoje odklanjanje vpletajo večino judovskega ljudstva.
Že v prvem stavku evangelist Matej poroča, kaj je naredil Jezus: Jezus jim je spet spregovoril v prilikah. In če je Jezus tisti, ki govori, potem so naslovniki veliki duhovniki, starešine ljudstva in farizeji. Neposredno so vpleteni tudi učenci. Namen pa je: pripraviti skupnost, ki že čuti, da sta ji bila dana Gospodov vinograd in kraljestvo, da se doživlja kot del povabljenih na svatbo, na kateri ne sodelujejo tisti, ki so bili povabljeni prvi. Razmišljanje se torej vrti okoli vprašanja, zakaj je večina Izraela to odklonila, in potem okoli položaja tistih, ki so zamenjali prvopovabljene, to pa so poslušalci in bralci se pravi: učenci.
V odlomku je možno zaslediti tudi močne in pomenljive besede: niso hoteli priti. Gre torej za hoteno, premišljeno, dobro preračunano odklonitev. Nočejo vstopiti v svatovsko dvorano, ženina ne priznavajo kot Mesija, ne priznajo, da to povabilo pripravlja na sodelovanje pri gostiji, ki se bo nekega dne uresničila v nebeškem kraljestvu.
V svatovsko dvorano nato pridejo drugi, dvorana se napolni in v njej so dobri in hudobni, kar pomeni: v Cerkvi ni vse sveto, v njej so tudi danes dobri in hudobni. Vendar tisti dan, ko bo Kralj dokončno prišel, bo popolno očiščenje. Hudobni bodo odstranjeni za večno. Čas pričakovanja tega trenutka je čas, v katerem se že obhaja mesijanska svatba, pa tudi čas priprave na večno svatbo; ponuja nam priložnost za pripravo svatovskega oblačila.
Po: M. Galizziju
Lokacija: